Avaruus on pop. Osallistuin perjantaina vuotuiseen Ardbeg Committeen juhlaan, jonka yhteydessä Ardbeg lanseerasi samalla uuden rajatun erän (jonkun lähteen mukaan 30000 pulloa) Galileo-pullotteen. Nimensä mukaisesti Galileo juhlii Ardbegin pääsyä avaruuteen, ja teemasta onkin markkinoinnissa hyödynnetty kaikki mahdolliset kliseet - äärimmäisen taitavasti toki. Ensimmäistä kertaa Ardbegin tilaisuuteen osallistuvana ei voinut kuin ihastella vimosen päälle laitettua tilaa ja dekoraatiota: Arttu osaa markkinoinnin. Käteen lyötiin heti alkuun lasi TENiä, ja hyvältähän se taas maistui. Positiivista oli myös varsin maltillisesti hinnoiteltu muu Ardbeg-valikoima, joten koko tarjolla oleva range oli mahdollista käydä läpi ilman tunnontuskia.
Mutta toki juhlakansa odotti ensisijaisesti uutta Galileoa, jonka kimppuun päästiinkin mukavien ohjelmanumerojen ja Argbegin Global Brand Ambassador Hamish Torrien puheen jälkeen. Galileo on tislattu vuonna 1999 ja siitä 30 % on kypsytetty entisissä Marsala-tynnyreissä lopputisleen tullessa ensimmäisen ja toisen täytön ex-bourbon-tynnyreistä. Ja tältä se minun suuhuni maistui:
Ardbeg Galileo, 49 %
Tuoksu: Alkuun kuivattua hedelmää, punaisen makean viinin makeutta. Kääntyy
kinuskiin ja makeaan toffeeseen. Miellyttävän makean hedelmäinen, jossa
savu on kovasti taka-alalla.
Lopuksi: Ostoslistalle meni, varsinkin kun Alko on onnistunut hinnoittelemaan tämän varsin kohtuullisesti (84,70 €). Maistohetkellä suuta oli jo marinoitu kympillä, uigella ja corrylla, joten täytyy tämä maistaa vielä toistamiseen ja tarvittaessa päivittää nuotteja. Tuohon iltaan tämä kuitenkin mielestäni biittasi nuo muut Artut.
Hamish Torrie kertoo Ardbegista ja heidän avaruusprojektistaan:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti